Vi benytter cookies til bl.a. statistik og brugeroptimering. Du accepterer cookies ved fortsat brug af FilmLounge. Læs mere om cookies

Spørgsmål og svar

Opdateres løbende

På denne side finder du svar på de fleste spørgsmål. Finder du ikke, det du leder efter, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Der er forskellige måder, du kan finde film på Filmlounge. Hvis du ikke på forhånd ved, hvad du gerne vil se, kan du f.eks. kigge vores playlister igennem med udvalgte film. Playlisterne er altid tilgængelige på Filmlounges forside. Derudover kan du naturligvis også bruge søgefeltet øverst i højre hjørne til at søge efter film på baggrund af genre, instruktør, skuespiller eller filmtitel.

Hos Filmlounge går vi op i, at det skal være både nemt og sikkert at se film. Derfor har vi gjort brugeroplevelsen så enkel som muligt, så det er let for alle at se film.
Når du har valgt den film, du gerne vil se, skal du klikke på filmens titel. Du kommer nu ind på filmens egen side, hvor du bl.a. kan se filmens trailer og læse en beskrivelse af filmen. På denne side klikker du på knappen ”Lej filmen”, hvorefter der kommer et pop-up vindue, hvor du skal indtaste dine log-in og betalingsoplysninger. Herefter modtager du en kvittering på din e-mail, og du kan nu se filmen.

Hvis du er kommet til at lukke din browser, før din film er færdig, kan du finde et link til filmen i den bekræftelsesmail, du har fået fra os. Når du klikker på denne, åbnes en ny side på din browser, og du kan nu se filmen færdig.

Nej, hos Filmlounge skal du ikke have abonnement. Vi synes, det skal være nemt at se film, så her betaler du kun for de film, du faktisk ser.

Nej, det er ikke nødvendigt at oprette en bruger hos Filmlounge for at se film. Hvis du gerne vil sammensætte din egen playliste, anmelde film osv., skal du dog oprette en gratis bruger.

Du opretter en gratis bruger ved at klikke på feltet ”Opret bruger/login” i øverste højre hjørne. Herefter kommer der en dialogboks frem, og du skal her klikke på det nederste felt ”Opret ny bruger”. Derefter skal du indtaste dine oplysninger og vælge en adgangskode. Bemærk at din adgangskode skal bestå af minimum 6 tegn, og vi anbefaler, at du bruger en sikker kode, som ikke bruges andre steder. Din kode bør bestå af både store og små bogstaver samt tal.
Efter du er logget ind, har du nu mulighed for at gøre din bruger personlig. Du kan b.la. vælge at uploade et billede og at sammensætte din personlige playliste.

Når du har lejet en film på Filmlounge, er den tilgængelig i 48 timer.

Vi er stadig ved at udvikle Chromecast funktionen til Filmlounge, og vi anbefaler derfor endnu ikke, at du bruger Chromecast. Vi giver besked via vores nyhedsbrev og via Facebook, når Chromecast funktionen er færdigtestet.

Apple TV er ikke tilgængelig endnu, men vi arbejder på at få det integreret på Filmlounge.

Filmlounge har indgået et samarbejde med Distrify Media Limited, som er en erfaren multimedieplatform. Det har vi valgt at gøre for at styrke Filmlounges digitale sikkerhed, og derfor vil du se Distrifys logo i både betalings- og videovinduet, når du lejer film. Efter dit køb får du en beskæftigelsesmail fra Distrify med et link til din film, som du kan bruge inden for 48 timer.

Nej. Vi arbejder dog på en løsning, så du ikke skal have dit betalingskort frem, hver gang du lejer en ny film.

Vi har indgået et samarbejde med den svenske distributør Non-Stop Entertainment, som leverer en lang række film til Filmlounge. I opstartsfasen af dette samarbejde kommer nogle af filmene til at stå beskrevet på svensk, og det samme vil prisen på filmen gøre. Dette ændres imidlertid til dansk inden for kort tid.

Hos Filmlounge kan man generelt kun leje film, men på grund af vores samarbejde med Non-Stop Entertainment vil nogle af vores titler være tilgængelige som køb. Det skyldes, at disse film endnu ikke er fuldt integreret i vores system. Køb er derfor en midlertidig funktion, og snart vil alle film kun være tilgængelige som lejefilm.

Hvis du har problemer med at afspille den film, du netop har betalt for, kan det skyldes cookies på din computer. Du kan derfor prøve at slette disse, og så genindlæse din browser og afspille filmen igen. Du kan også tilgå filmen igen via det link, du har fået på din e-mail. Hvis du skal bruge hjælp til at slette cookies, kan du læse mere her: http://minecookies.org/cookiehandtering

Filmlounge understøtter de fleste browsere. Vi anbefaler dog, at du bruger Google Chrome eller Mozilla Firefox, når du bruger tjenesten. Du kan læse mere om, hvilke browserudgaver vi understøtter her: http://support.distrify.com/article/135-which-browsers-and-devices-does-distrify-support

Hvis du har fået en gyldig filmkupon til Filmlounge, betaler du med denne ved at klikke på fanen "Kupon" i betalingsvinduet. Her skal du indtaste din e-mail i de to øverste felter, og hernæst indtaste den kode, som står på din kupon. Du kan nu gratis se din valgte film på Filmlounge.

Prøv i første omgang at tjekke din internetbrowser. Vi anbefaler, at du bruger Google Chrome eller Mozilla Firefox, så hvis du ikke har benyttet dig af en af disse, kan du prøve at åbne en ny browser. Du kan altid finde din film via den e-mail bekræftelse, du har fået. Hvis du lige nu benytter dig af Chromecast, kan der opstå problemer med underteksterne. Dette skyldes, at Chromecast funktionen endnu ikke er færdigudviklet, og der derfor kan ske fejl. Send os gerne en mail hvis du har problemer med underteksterne: [email protected]